Monday, July 6, 2009

AKU MAHASISWA


Salam,buat sahabat yang dikasihi...
Mesti skrg sahabat2 bergembira dapat meneruskan perjuangan di alam kampus..dapat merasai hostel yang lebih selesa,dapat bertemu sahabat2 yang baru,dewan kuliah yang baru,suasana yang baru,dan mungkin bagi sahabat2 yang berada di kampus Pantai Timur seperti Uni.Malaysia Terengganu(UMT) pasti tak sabar nak merasai BUDU or Ulam2man yang best giler,mesti nati tak faham orang ganu cakap ape ek...ape2 pun yang berlaku dan akan berlaku moga sahabat2 ana ini terus kuat dan tak pernah mundur menghadapi cabaran yang mendatang disana.
Tabarakallah..sahabat2 yang dikasihi...

139. dan janganlah kamu merasa lemah (dalam perjuangan mempertahan dan menegakkan Islam), dan janganlah kamu berdukacita (terhadap apa Yang akan menimpa kamu), padahal kamulah orang-orang Yang tertinggi (mengatasi musuh Dengan mencapai kemenangan) jika kamu orang-orang Yang (sungguh-sungguh) beriman.

Buat sahabat2 yang mungkin gagal,atau sedang bersedih dengan kerana tidak memperolehi jurusan yang diminati or mybe ape sahaja yang berlaku dengan sahabat2 ana yang dikasihi..mungkin ayat ini boleh dijadikan sebagai penguat diri,penguat semangat tuk berdepan dengan hari2 yang seterusnya..
Itulah keistimewaan manusia yang bergelar MUSLIM dan MUKMIN,dengan adanya IMAN didalam hati,ape pun yang menimpa diri pasti akn terus sabar dan redha dengan ketentuan yang menimpa diri,tidak menyalah takdir sebaliknya bersyukur kerana menjadi manusia yang terpilih untuk di TARBIYYAH oleh ALLAH. Semoga ujian yang menimpa diri menjadi jalan menuju ketenangan yang abadi dan moga disingkapkan hikmah bagi setiap ketentuan dan perlaksanaan kehendakMU,ya ALLAH...moga hati ini terus menyakini janjiMU ya ALLAH..

KULLU MIN HABIBI KHAIR

Buat sahabat2 dikampus..
Sekadar pesanan buat aku dan dirimu yang bergelar sahabat
Sentiasa mempersiapkan diri tuk mengahadapi dugaan yang mencabar,menghadapi apa sahaja yang rintangan di zaman moden ini. Amal harus ditingkatkan sebagai benteng diri,banyakkan solat,zikrullah,amalan sunat,majlis2 ilmu agar hati tidak terasa kosong dan layu,agr hati sentiasa tenang bila diuji. Kerna hati yang kosong dan tidak disi membawa kepada jiwa mudah terpengaruh,terjebak yang sesuatu yang memebawa kepada rosaknya jiwa. Peliharalah hati sahabat2 seperti menjaga luaran sahabat2..bersihkanlah hati sahabat2 selalu. Jaga kotori hati sahabat2 dengan dosa dan hawa nafsu. Kebersihan hati akan memudahkan turunnnya HIDAYAH Allah kepada hambaNYA. Moga posting kali ini dapat dijadikan sedikit panduan ke arah menuju MARDHOTILLAH. Selamat beramal

“Bila DA’IE tidak menjaga HATInya, maka rosaklah dirinya terfitnahlah ISLAM kerananyadan runtuhlah DAKWAH ditangan. Saudaraku, kejayaan DAKWAH bukanlah terletak pada kepandaian seorang DA’IE berkata-kata tapi terletak pada keikhlasan dan kebersihan HATInya. Maka waspadailah hatimu dari kekotoran NAFSU yang menipu”

1 comments:

mj ustad said...

salam...
letak la shout box....

Post a Comment