Wednesday, October 21, 2009

Setelah Lama Aku Menyepi....

Nasi Ayam ala Mesir
My Housemate,Syafiq Taat
Makan aiskrim perisa mangga,Syari' Gala'
Tabarakallah..

Salam Mansoura untuk semua pembaca blog ini...
Moga kalian semua dalam rahmat dan kasih sayang Allah...
Alhamdullilah dengan rahmat dan kasih sayang Tuhan sekalian alam,akhir aku diberi kesempatan menjejakkan kaki ke bumi barakah bumi Anbiya.Nikmat ini terlalu besar bagi aku dan terlalu agungNya kasih sayang Allah terhadap hamba-hambannya. kesibukan aktiviti harian dan masalah internet di sini belum memberi peluang untuk mengupdate blog dengan sebaiknya.
InsyaAllah lain hari.ana akan cuba berkongsi sedikit pengalaman dan ilmu yang bermanfaat. Moga kita mendapa hidayah dan petunjuk dari Allah..

Hari ini genap 20 hariku berada di Mansoura. Terasa masa berjalan begitu pantas. Kuliah pun sudah bermula. Kepenatan mula menguasai badan, maklumlah sudah lama tidak ke kuliah. Namun, hidup perlu diteruskan,perjuangan perlu disuburkan dengan iman dan taqwa agar wujudnya keikhlasan dan istiqamah.

Muslim iu pelu sentiasa peka dengan masanya, agar tidak terisi dengan maksiat. Pesan seorang sahabat "masa itu ibarat pedang, jika ketaatan tidak memotongnya, maksiatkan memotong dirimu" Moga aku diberi kekuatan untuk beristiqamah dengan masa aku dan tidak terbuang dengan laqho. Menjadi seorang pelajar dan menguruskan "rumah tangga" memberi satu pengalaman baru untuk di ini. Tapi aku belum lagi berkahwin.Jadual kuliah yang agak memenatkan dan tanggungjawab sebagai ahli,semua iu memerlukan keikhlasan.

Nantikan sambungan corean ini....

Kepada sahabat2 di Malaysia,ana disini sihat2 macam kebiasaanya,namun masalah teknikal menjejaskan sedikit perhubungan.Moga coretan ini menghilangkan sedikit kerinduan dan mengeratkan ukhuwah yang terjalin. Moga kita semua mendapat rahmat dan kasih sayangNYA..

Rombongan Hadralmaut

6 comments:

Anonymous said...

wah seronoknya ronda-ronda di mesir.

kak madihah said...

amboi...bukan main lagi ye afuza...

Anonymous said...

bes makan kat ctu..kenyang dan murah gak..yg penting menu ditampal dlm bhs melayu..

dayang said...

hmm..tp nape kt dua2 tgn ada makanan? x elok tu? makan sesatu dlu...huu
tp sgt x aci...mesir cm best jew

Anonymous said...

salam smua yang memberi komen dtglah mesir.mesir bumi anbiyak dan juga bumi firaun... hehe.. afuza semoga terus istiqomah dalam perjuangan ,kaler(hijau) kita sama... TAKBIR!!!

k.aisyah usim said...

salam perantauan,
salam barakah bumi anbiya'..
seronoknyer afuza..
tp jgn lupa kat kitorg di sini plak...hehe
anta ade jmpa ngan a.azizi x?imran ke?diorg pun kat sane kan...mintak tips ckit kat diorg...

Post a Comment